ΓΕΩΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΜΑΚΡΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

Η μεγάλη απάτη

Print Friendly

ΕΙΚΟΝΑ - Volkswagen

Πολλοί αναρωτιούνται εάν η Γερμανία είναι η πιο διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη, μετά τις αποκαλύψεις για την παραποίηση των εκπομπών καυσαερίου από τη VW – οι οποίες θα διευκολύνουν τον εκβιασμό της ΕΕ, στο θέμα του οικονομικού ΝΑΤΟ  

(To άρθρο αποτελείται από 2 Σελίδες)

.

«Πολύ συχνά, αυτοί που κατηγορούν τους άλλους για «παραβατικές συμπεριφορές», όπως είναι η διαφθορά, η φοροδιαφυγή, η εξαπάτηση κοκ., είναι οι ίδιοι δράστες – κρίνοντας «εξ ιδίων τα αλλότρια», όπως πολύ σωστά περιγράφεται η συγκεκριμένη πράξη τους.

Ακριβώς αυτό συμβαίνει με τη Γερμανία, την πλέον διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη – η οποία έχει το υποκριτικό θράσος να κατηγορεί την Ελλάδα για παραβάσεις, στις οποίες η ίδια κατέχει τα σκήπτρα».

.

Άρθρο

Είναι προφανές πως η «σύλληψη» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για απάτη, αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου, όσον αφορά τη διαφθορά στη χώρα – την οποία έχουμε επισημάνει πολλές φορές, τόσο σε σχέση με τον Οργανισμό Διεθνούς Διαφάνειας που εδρεύει στο Βερολίνο, έχοντας ως μέλη του τους μεγαλύτερους διαφθορείς σε παγκόσμιο επίπεδο (ανάλυση), όσο και στο θέμα της οργανωμένης φοροδιαφυγής (άρθρο).

Ειδικά όσον αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία (Volkswagen ή VW), είναι εύλογο πως κανένας δεν εγκαθιστά κατά λάθος ένα τόσο έξυπνο λογισμικό, το οποίο χρησιμεύει για να παραπλανήσει τις εποπτικές Αρχές. Το γεγονός δε ότι, η VW προσπάθησε ανεπιτυχώς να υποβαθμίσει την παράβαση της, είναι ακόμη πιο εγκληματικό – αφού έχει τεκμηριωθεί πως τα δηλητηριώδη καυσαέρια προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα, ενώ αυξάνουν το ποσοστό θνησιμότητας, λόγω καρδιακών ή πνευμονικών παθήσεων.

Εν τούτοις, η συστηματική απάτη της VW δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μία εντυπωσιακή αποκάλυψη των αμερικανικών Αρχών – αφού αποτελεί κοινό μυστικό το ότι, όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων εξαπατούν σε σταθερή βάση τους καταναλωτές, αφενός μεν όσον αφορά το ύψος της κατανάλωσης καυσίμων, αφετέρου τις εκπομπές καυσαερίων.

Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από μία έρευνα του 2014 (πηγή), σύμφωνα με την οποία οι πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (Euro-6-Diesel), είναι κατά μέσον όρο επταπλάσιες, από όσο επιτρέπει η νομοθεσία. Ως εκ τούτου, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα ακόμη και εντός της Ευρώπης – κάτι που θα έλθει στην επιφάνεια πολύ σύντομα.

Εκτός αυτού, η εν λόγω απάτη των κατασκευαστών αποτελεί ταυτόχρονα μία γιγαντιαία φορολογική απάτη – επειδή ο συντελεστής, με τον οποίο υπολογίζεται η φορολογία των αυτοκινήτων (εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος), μειώνεται τεχνητά με τη βοήθεια παραποιημένων αλγορίθμων που επηρεάζουν τον έλεγχο των μηχανών στα τεστ, με τα οποία καθορίζεται (πηγή).

Όσον αφορά τώρα την επίσημη κατανάλωση καυσίμων, όπως αυτή αναφέρεται από τους κατασκευαστές τους, πρόκειται στην καλύτερη περίπτωση για μία περίπου προσέγγιση της πραγματικής κατανάλωσης – η οποία είναι συνήθως κατά πολύ υψηλότερη, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 25% (για τα πετρελαιοκίνητα το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού υποχρεώνονται να τηρούν περιβαλλοντικούς κανόνες που την αυξάνουν).

Πολλοί πείθονται βέβαια πως ο τρόπος οδήγησης τους είναι υπεύθυνος για τη μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης ή πετρελαίου – κάτι που δεν συμβαίνει, αφού οφείλεται στα διάφορα τρικ που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές, τα οποία μπορεί να διαπιστώσει κανείς από ένα έντυπο που εξέδωσε μία γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση (πηγή).

Συνεχίζοντας στο θέμα των καυσαερίων, η γερμανική ICCT εξέτασε το 2014 δεκαπέντε διαφορετικά μοντέλα της γενιάς «Euro-6-Diesel», έξι διαφορετικών κατασκευαστών, σε συνθήκες φυσιολογικής κυκλοφορίας – από τα οποία μόνο το ένα ήταν σύμφωνο με τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.

Τα υπόλοιπα 14 αυτοκίνητα εμφάνισαν τρομακτικές αποκλίσεις, έως και 25πλάσιες από τις επιτρεπόμενες – γεγονός που σημαίνει πως, εάν το συγκεκριμένο «δείγμα» ήταν αντιπροσωπευτικό, τότε το 20% των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δεν θα επιτρεπόταν να πουληθούν ούτε πριν από 22 χρόνια, με την τότε νομοθεσία. Επομένως, δεν θα έπρεπε να εντυπωσιάζεται κανείς με την αποκάλυψη της αμερικανικής EPA – σύμφωνα με την οποία τα αυτοκίνητα της VW που ελέγχθηκαν υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια εκπομπών καυσαερίων έως και 40 φορές (4.000%).

.

Το βρώμικο μυστικό

Περαιτέρω, στους κύκλους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι κοινό μυστικό το ότι, οι σύγχρονες παραλλαγές των λογισμικών που αφορούν τον έλεγχο των μηχανών εμπεριέχουν ένα «ειδικό σύστημα», το οποίο αναγνωρίζει ένα όχημα που «τεστάρεται» – κάτι για το οποίο κατηγορήθηκε η BMW από ένα εξειδικευμένο περιοδικό (πηγή).

Αν και επρόκειτο δε για μία μοτοσυκλέτα, θεωρείται απίθανο να μην χρησιμοποιείται και για τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας – ενώ το ειδικό αυτό σύστημα ενεργοποιεί ένα λογισμικό που τροποποιεί τον ψεκασμό με καύσιμα, έτσι ώστε να μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων κατά τη διάρκεια ελέγχων (τεστ) από τις Αρχές.

Το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι βέβαια κατάλληλο για την κανονική λειτουργία του αυτοκινήτου – αφού πρόκειται για κάτι που χρησιμεύει μόνο για την παραποίηση των στοιχείων, κατά τη διάρκεια των ελέγχων καταλληλότητας των αυτοκινήτων. Χωρίς αυτό το σύστημα τώρα, τα αυτοκίνητα της παραπάνω σειράς δεν θα επιτρεπόταν να κυκλοφορήσουν ούτε στην Ευρώπη, ούτε στις Η.Π.Α.

Είναι αφελές λοιπόν να αναρωτιέται κανείς εάν η συγκεκριμένη παράβαση αφορά μόνο τη VW, αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της που κυκλοφορούν στις Η.Π.Α. Αντίθετα, αφορά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, εάν όχι όλες, οι οποίες αδιαφορούν για τους κανόνες που έχει υιοθετήσει η Ευρώπη, καθώς επίσης οι Η.Π.Α., όσον αφορά το περιβάλλον και την υγεία των ανθρώπων – είτε παραποιώντας τα στοιχεία και εξαπατώντας τις Αρχές, είτε με τα «λόμπι» τους στην πολιτική, είτε χρηματίζοντας αυτούς που πρέπει.

Φυσικά κανένας δεν περιμένει πως θα τιμωρηθούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες από την προστάτιδα τους – από την καγκελάριο της χώρας η οποία, αντίθετα, επιμένει στην παραδειγματική τιμωρία της δήθεν διεφθαρμένης Ελλάδας. Προφανώς λοιπόν δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί αυτή η συστηματική απάτη από τη γερμανική πολιτική – ενώ η VW θα παρουσιασθεί ως ο μετανοιωμένος παραβάτης, ο οποίος είναι πρόθυμος να πληρώσει για το σφάλμα του.

.

ICON---Μέρκελ

.

Όσον αφορά τη φοροδιαφυγή που συντελείται ταυτόχρονα, μέσω της παραποίησης των στοιχείων, η οποία υπολογίζεται στα 200 εκ. ετησίως (πηγή), δεν πρόκειται να αναφερθεί πουθενά – αφού στην ουσία αποτελεί μία καλυμμένη επιδότηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία φυσικά δεν υπόκειται στις απαγορεύσεις που ισχύουν για τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.

Εκτός από τα παραπάνω, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατηγορείται για πολλές άλλες παραβάσεις, οι οποίες ποτέ δεν βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας – όπως στο παράδειγμα της Porsche Cayene Turbo Diesel (4,1 λίτρα με 385 ίππους), όπου φυσικά κανένας δεν πιστεύει πως εκπέμπει μόνο 209 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς εάν η Γερμανία είναι η πλέον διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη – ειδικά από το παράδειγμα της VW, το οποίο θεωρείται από τόσους πολλούς ως η κορυφή του παγόβουνου, χωρίς όμως ποτέ να αναφερθεί από τα γερμανικά ή, έστω, από τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ. Εάν δεν πρόκειται λοιπόν για ένα καρτέλ, για μία οργάνωση όπως η Μαφία που αποσιωπά τα πάντα, πως αλλιώς άραγε θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί;

Συνεχίστε στη 2η σελίδα (…)

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Βασίλης Βιλιάρδος

Βασίλης Βιλιάρδος

Οικονομολόγος

E-mail: viliardos@analyst.gr

Ειδικότητα: Mάκρο-οικονομικά / Πολιτική Οικονομία

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Συντάξτε την άποψή σας

Απόψεις και σχόλια

/* ]]> */