Lidl, το αιώνιο νούμερο δύο της λιανικής - Analyst.gr - Οικονομικές ειδήσεις, Γεωοικονομικές αναλύσεις, Πολιτική, Αγορές
- Σχολιασμός Επικαιρότητας

Lidl, το αιώνιο νούμερο δύο της λιανικής

Print Friendly

.

Lidl, το αιώνιο νούμερο δύο της λιανικής

.

Με φωτεινά καταστήματα (φωτογραφία), καθώς επίσης με δισεκατομμύρια επενδύσεις, προγραμμάτιζε το νούμερο δύο της discount γερμανικής αγοράς, η Lidl, να ξεπεράσει τον βασιλιά του κλάδου και ανταγωνιστή της, την Aldi, εντός του 2017. Υπενθυμίζουμε πως και οι δύο επιχειρήσεις διατηρούν κρυφά τα οικονομικά τους στοιχεία, χρησιμοποιώντας μία εταιρική μορφή που μοιάζει με αυτήν των εφοπλιστών – με την έννοια πως κάθε κατάστημα αποτελεί μία ξεχωριστή επιχείρηση. Εκτός αυτού οι ιδιοκτήτες τους, ξανά όπως οι εφοπλιστές, δεν συμπαθούν καθόλου τη δημοσιότητα, οπότε σπάνια εμφανίζονται στα ΜΜΕ – θεωρώντας προφανώς ότι τους βλάπτουν.

64

Εν τούτοις, ο στόχος της Lidl ήταν πολύ πιο δύσκολο να επιτευχθεί, από όσο φανταζόταν – αφού, σύμφωνα με τις προβλέψεις, παρά τις τεράστιες προσπάθειες που κατέβαλλε, τις επενδύσεις, καθώς επίσης τη νέα μορφή των καταστημάτων της (φωτογραφία), θα χρειαστεί τουλάχιστον πέντε χρόνια ακόμη για να τα καταφέρει. Φαίνεται βέβαια πως ο τζίρος της θα αυξάνεται με μεγαλύτερο ρυθμό, από αυτόν της Aldi, αλλά όχι σε βαθμό που θα μπορούσε να την οδηγήσει στην πρώτη θέση.

66

Περαιτέρω, ο τζίρος της Aldi, η οποία είναι χωρισμένη σε δύο βασικές εταιρείες στο βορά και στο νότο (Aldi Nord, Aldi Süd), υπολογίζεται στα 83,3 δις € – όταν της Lidl είναι περίπου 7 δις € χαμηλότερος, στα 76 δις €. Προβλέπεται λοιπόν πως το 2023 η Lidl θα ξεπεράσει την Aldi, με ένα συνολικό τζίρο παγκοσμίως που θα φτάσει στα 105 δις € (γράφημα).

63

Επεξήγηση γραφήματος: Πρόβλεψη εξέλιξης του παγκοσμίου τζίρου της Aldi βορά και νότου μαζί, χωρίς την αμερικανική αλυσίδα Trader Joe’s που συμμετέχει (γκρίζα καμπύλη), σε σχέση με τη Lidl (μπλε καμπύλη).

.

Περαιτέρω, το 2023 συμπληρώνονται ακριβώς πενήντα χρόνια από το έτος που ο ιδιοκτήτης της Lidl, ο κ. Schwarz, ξεκίνησε το πρώτο κατάστημα του. Ο στόχος του ήταν ανέκαθεν να ξεπεράσει την Aldi, έχοντας ουσιαστικά αντιγράψει το επιχειρηματικό της σχέδιο – κάτι που δεν γνωρίζει κανείς εάν τελικά συμβεί, αφού η Aldi εξελίσσει επίσης τα καταστήματα της (φωτογραφία), ενώ έχει μία πολύ ισχυρή θέση στις Η.Π.Α., ανοίγοντας με καταιγιστικό ρυθμό νέα καταστήματα.

67

Το γεγονός αυτό έχει αυξήσει θεαματικά τα έσοδα της λόγω της ανόδου της ισοτιμίας του δολαρίου – ενώ, αντίθετα, η Lidl φαίνεται να χάνει τον έλεγχο του κόστους λειτουργίας της, ακριβώς επειδή προσπαθεί με κάθε τρόπο να ξεπεράσει την Aldi. Υπενθυμίζουμε εδώ πως οι περισσότεροι μετανάστες στις Η.Π.Α. είναι οι Γερμανοί, ο αριθμός των οποίων το 2000 υπολογιζόταν στα 42.885.162 άτομα – ακολουθούμενοι από τους ισπανόφωνους (συνολικά 35 εκ.), τους Αφρικανούς (35 εκ.) και τους Ιρλανδούς (30 εκ.).

Ολοκληρώνοντας, το Φεβρουάριο η Lidl δημιούργησε ένα καινούργιο είδος καταστήματος, το Lidl Express, στην προσπάθεια της να ανταγωνιστεί τις εταιρείες που πουλούν τρόφιμα μέσω του διαδικτύου – όπου οι πελάτες της μπορούν να παραγγέλλουν διαδικτυακά, παραλαμβάνοντας όμως έτοιμες τις παραγγελίες τους από το κατάστημα. Εν τούτοις, ο κύριος στόχος της παραμένουν οι Η.Π.Α. – στις οποίες σχεδιάζει να ξεκινήσει το 2018, με 120 έως 150 καταστήματα.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Analyst Team

Analyst Team

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Συντάξτε την άποψή σας

Απόψεις και σχόλια

/* ]]> */