ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Ρεκόρ συμμετοχών αναμένεται στα Ποσειδώνια 2016

Print Friendly

Σε πείσμα των καιρών, η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο εξακολουθεί να μεγαλώνει

ΔΤ - Poseidonia

Ρεκόρ συμμετοχών αναμένεται να καταγράψουν τα Ποσειδώνια 2016, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς όπως η  κάθετη πτώση των τιμών του πετρελαίου και η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης που έχουν υποστεί νευραλγικές οικονομίες και ιδίως της Κίνας.

Με τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο να αγγίζει πρωτοφανή επίπεδα, οι διοργανωτές της μεγαλύτερης ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο εκτιμούν ότι θα ξεπεραστούν τα προηγούμενα ρεκόρ που καταγράφηκαν στα Ποσειδώνια 2014, στα οποία είχαν παρευρεθεί περισσότεροι από 1.840 εκθέτες και πάνω από 19.000 επισκέπτες.

«Παρά τις αρνητικές προοπτικές του τομέα της παγκόσμιας ναυτιλίας για το 2016, τα Ποσειδώνια επισφραγίζουν το ρόλο τους ως η σημαντικότερη διεθνής ναυτιλιακή έκθεση, χάρη στη μοναδική κληρονομιά και τη μακρόχρονη παράδοσή τους στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών σε δύσκολες αγορές», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανωτή της έκθεσης. «Η Ελληνική Ναυτιλιακή κοινότητα φημίζεται για το επιχειρηματικό της δαιμόνιο και για την εξαιρετική της ικανότητα να επενδύει την σωστή στιγμή σε δύσκολους καιρούς και υπάρχουν πολλοί πλοιοκτήτες που επενδύουν τόσο σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων όσο και στην αγορά S&P».

H αυξημένη ζήτηση προέρχεται κυρίως από τα μεγάλα ναυπηγικά κράτη, καθώς και άλλους τακτικούς συμμετέχοντες των Ποσειδωνίων από όλον τον κόσμο που έχουν ήδη επιβεβαιώσει την συμμετοχή τους στο μεγάλο γεγονός του Ιουνίου. Σε αυτούς πρέπει προστεθούν και πολλοί εκθέτες που θα παρευρεθούν για πρώτη φορά εκπροσωπώντας νέους τομείς για τα Ποσειδώνια.

Την πρώτη θέση όσον αφορά τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο κατέχει η Κίνα, η οποία θα έχει και πάλι τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διοργάνωση-ορόσημο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με ναυπηγεία, κατασκευαστές εξοπλισμού, ναυτιλιακές υπηρεσίες και εκπροσώπους ναυτιλιακών κέντρων. Η μεγάλη συμμετοχή της Κίνας στα Ποσειδώνια, σε συνδυασμό με την πρόσφατη ανακοίνωση της εξαγοράς του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς από την COSCO, έρχονται να υπογραμμίσουν τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας και την επιχειρηματική συνεργασία σε θέματα ναυτιλίας που διατηρούν τα δύο κράτη.

Η παρουσία της Άπω Ανατολής αποτελούσε ανέκαθεν μεγάλο γεγονός για τα Ποσειδώνια και η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση με την Κορέα και την Ιαπωνία να ετοιμάζουν για άλλη μια φορά εντυπωσιακά περίπτερα, όπου θα παρουσιάζονται τόσο τα ναυπηγεία όσο και οι κατασκευαστές εξοπλισμού, καθώς ο ανταγωνισμός τους με την Κίνα εντείνεται λόγω της μειωμένης ζήτησης για νέες παραγγελίες.

Ένα νέο σημαντικό χαρακτηριστικό στα φετινά Ποσειδώνια θα είναι η δυναμική συμμετοχή παλιών και νέων ναυτιλιακών κέντρων, γεγονός που οφείλεται στην ενίσχυση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και σε αυτόν τον τομέα. Το παρόν θα δώσουν για άλλη μια φορά τα παραδοσιακά ναυτιλιακά κέντρα της Σιγκαπούρης, του Χονγκ Κονγκ, της Κύπρου, του Παναμά και της Μάλτας, στα περίπτερα των οποίων θα εκτίθεται η πλούσια γκάμα υπηρεσιών για τον χώρο της ναυτιλίας. Παράλληλα, τα Ποσειδώνια θα υποδεχθούν και ένα νέο εθνικό περίπτερο, το Λουξεμβούργο, το οποίο κάνει το ντεμπούτο του παρουσιάζοντας το Cluster Maritime Luxembourgeois. Άλλα ναυτιλιακά κέντρα που θα συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση είναι το Dubai Maritime City από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Vancouver International Maritime Centre και το Shanghai Maritime and Finance Excellence Centre.

Ο τραπεζικός κλάδος επιστρέφει δυναμικά φέτος με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, την Saxo Bank και την Deltec Bank να αποτελούν μερικά μόνο από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν στα Ποσειδώνια μετά από μακρά απουσία.

Εξίσου καλά εκπροσωπείται και ο ταξιδιωτικός κλάδος, με περισσότερους από 12 ταξιδιωτικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρίες Lufthansa, Turkish Airlines, China Southern Airlines και Aegean Airlines, μαζί με μια πολυάριθμη ομάδα αερομεταφορέων από τον Περσικό Κόλπο, να προβάλλουν τις υπηρεσίες τους σε μια προσπάθεια να αποσπάσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Πράγματι, η όλο και μεγαλύτερη σημασία που δίνουν οι αερομεταφορείς στα έσοδα από τα ναυτικά εισιτήρια αντανακλάται στην απόφαση της Lufthansa να γίνει ο Επίσημος Αερομεταφορέας για τα Ποσειδώνια 2016.

Κι ενώ ο εκθεσιακός χώρος του Metropolitan Expo κατακλύζεται από εκθέτες, οι διοργανωτές των Ποσειδωνίων οριστικοποιούν το πιο πλήρες πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων στην ιστορία της έκθεσης, με περισσότερες από 30 επιβεβαιωμένες παρουσιάσεις που καλύπτουν τις περισσότερες πτυχές του εύρους θεματολογίας του ναυτιλιακού κλάδου. Για να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση για αίθουσες σεμιναρίων, οι διοργανωτές διαμόρφωσαν μία επιπλέον αίθουσα σεμιναρίων με τη χορηγία του United Kingdom Hydrographic Office (UKHO).

Αιχμή του δόρατος του συνεδριακού προγράμματος αποτελεί το Tradewinds Shipowners Forum, η θεματολογία του οποίου περιλαμβάνει καίρια ζητήματα όπως οι τιμές του πετρελαίου και η Μέση Ανατολή, η επίδραση των εξελίξεων στην Κίνα στις αγορές  και η υπερπροσφορά πλοίων.

Η Ιαπωνική Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων (Japan Ship Exporters’ Association) θα παρουσιάσει και φέτος πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις σε σεμινάριο όπου τα μεγαλύτερα ιαπωνικά ναυπηγεία θα επιχειρήσουν να προσελκύσουν νέες παραγγελίες από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς επωφελούνται από την ευνοϊκή συγκυρία του ασθενούς γιεν που τα καθιστά μια οικονομικά προσιτή λύση.

Το πιο φλέγον ζήτημα για τον κλάδο της ναυτιλίας είναι αυτή τη στιγμή η διαχείριση του έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment-ΒWΤ). Με τη διεθνή συνθήκη Ballast Water Management Convention να αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2016 και τους κατασκευαστές συστημάτων να υποβάλλουν αιτήσεις για  Πιστοποιητικό Έγκρισης Τύπου από την Αμερικάνικη Ακτοφυλακή (US Coast Guard type approval), περισσότεροι από 15 κατασκευαστές έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στην έκθεση. Τα φετινά Ποσειδώνια θα φιλοξενήσουν και το Ballast Water Management Summit που διοργανώνει η Newsfront / Ναυτιλιακή υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA). Θα ακολουθήσει workshop από την εταιρεία Argo Navis με θέμα τα τεχνικά προβλήματα και τον προγραμματισμό εγκατάστασης συστημάτων BWT.

Οι επιχειρηματικές συμφωνίες και η ενημέρωση για τις νέες τάσεις του κλάδου είναι δύο από τους βασικούς παράγοντες που τα Ποσειδώνια αποτελούν τη διοργάνωση ορόσημο για τους χιλιάδες εκθέτες και επισκέπτες που έρχονται στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση κάθε δύο χρόνια από σχεδόν 100 διαφορετικές χώρες. Η δικτύωση αποτελεί τον τρίτο παράγοντα, καθώς το πλούσιο πρόγραμμα αθλητικών διοργανώσεων, γνωστά ως Posidonia Games, προσφέρουν πολλές ευκαιρίες σύσφιξης σχέσεων.  Οι Ποσειδωνιακοί Αγώνες ξεκινούν την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου και περιλαμβάνουν αγώνες ιστιοπλοΐας, ποδοσφαίρου, γκολφ και τρεξίματος. Ειδικά το τελευταίο αγώνισμα διοργανώνεται για πρώτη φορά φέτος και αναμένεται να προσελκύσει περίπου 1.000 δρομείς από κάθε γωνιά του κόσμου, οι οποίοι θα τρέξουν στους δρόμους του Πειραιά.

Συνολικά περισσότεροι από 2.500 επαγγελματίες της ναυτιλίας αναμένεται να συμμετέχουν στα Posidonia Games. Έτσι, πολλοί εκθέτες και επισκέπτες της έκθεσης θα παρατείνουν τη διαμονή τους στα ξενοδοχεία της Αθήνας, ενισχύοντας τον ξενοδοχειακό κλάδο της πόλης και αυξάνοντας παράλληλα τις συνολικές δαπάνες σε υπηρεσίες μεταφοράς, σίτισης και ψυχαγωγίας.

Τα Ποσειδώνια 2016 θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η διοργάνωση της έκθεσης τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Πειραιά, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Άρτεμις Βαμβακοπούλου, Posidonia Press Officer, Extrovert Business Communications,
tel.: +30 210 6724265, posidoniapress@extrovert.gr

Μαρία Φώτου, Marketing and Advertising Coordinator, tel.: +30 210 4283608, mphotou@posidonia-events.com

.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Analyst Team

Analyst Team

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Συντάξτε την άποψή σας

Απόψεις και σχόλια

/* ]]> */