Lidl Ελλάς: Εντυπωσιακή στροφή 180 μοιρών! – The Analyst
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΕΜΠΟΡΙΟ & ΕΞΑΓΩΓΕΣ

Lidl Ελλάς: Εντυπωσιακή στροφή 180 μοιρών!

Lidl02

Η εντυπωσιακή στροφή των «180 μοιρών» που πραγματοποίησε σε πολλούς τομείς τα δύο τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς, θεωρείται βέβαιο πως θα βελτιώσει θεαματικά την ανταγωνιστικότητα της η οποία επλήγη επώδυνα την πενταετία της ύφεσης που ζούμε στην Ελλάδα

.

Πριν από δύο περίπου χρόνια (9 Απριλίου 2012), σε άρθρο μας με τίτλο «Lidl Hellas: Στο στόχαστρο για την ανεύθυνη υστερία Γερμανικών ΜΜΕ και για την πολιτική εξαθλίωσης που επιβάλλει η Γερμανική πολιτική ελίτ στην σημερινή Ελλάδα» καταλήγαμε ως εξής:

.

«Εμείς θεωρούμε πως ακόμα και με τους ίδιους όρους της σιδερένιας πειθαρχίας στους (κατά την γνώμη μας) ξεπερασμένους προ πολλού «κανόνες» του Ομίλου Schwarz, η Lidl Hellas θα μπορούσε να μιλήσει ξεκάθαρα και πολύ εύγλωττα με πολλούς τρόπους: Αυξάνοντας σημαντικά το πρόγραμμα των ελληνικών προϊόντων που διαθέτει μέσα στην Ελλάδα, οργανώνοντας μέσα στην Ελλάδα εβδομάδες Ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων κατά ευρύτερη περιφέρεια, βοηθώντας (σε επίπεδο Ομίλου) στην οργάνωση «Ελληνικών εβδομάδων» σε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις 30 χώρες που δραστηριοποιείται διεθνώς ο Όμιλος Schwarz – ιδιαίτερα μέσα στα κρίσιμα χρόνια 2012 και 2013-, συμμετέχοντας με τα 220 καταστήματα της μέσα στην Ελλάδα, στις πρωτοβουλίες του «Κινήματος πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» (είναι η μόνη από τις Top-10 αλυσίδες λιανικής της χώρας μας που δεν συμμετείχε μέχρι σήμερα) – προσθέτοντας με δύο λόγια κάτι ουσιαστικό, κάτι καινούργιο που θα αγγίξει τα μεγάλα, σημερινά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, γιατί η μονότονη εμμονή στο κλασικό σκεπτικό «Είμαστε οι φθηνότεροι», ακόμα και αν ήταν 100% αληθινό, πιστεύουμε πως δεν είναι πλέον αρκετό!».

.

Lidl 1

Από τα εγκαίνια του μεγαλύτερου αποθηκευτικού συγκροτήματος της Lidl τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη (Σίνδος Θεσσαλονίκης)

.

Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν, η Lidl Ελλάς έκανε μια πρωτόγνωρη στροφή 180 μοιρών σε τόσα πολλά πράγματα στην χώρα μας – μερικά από αυτά δεν έγιναν ούτε  στα 17 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα! Συγκεκριμένα:

Στον τομέα των επενδύσεων, παρά τον περιορισμό της συνολικής αγοράς και την μείωση του κύκλου των εργασιών που οδήγησε την αλυσίδα από την δεύτερη στην τρίτη θέση της Ελληνικής αγοράς, το πρόγραμμα των επενδύσεων της Lidl Hellas συνεχίζεται στη χώρα μας με «σιδερένια πειθαρχία»: Μόνο μέσα στο 2014 πραγματοποιούνται επενδύσεις ύψους 130 εκατομμυρίων Ευρώ που περιλαμβάνουν την λειτουργία του νέου Κέντρου Logistics το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο αποθηκευτικό συγκρότημα της Lidl τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη (αγοράστηκε το 2011 από την Aldi όταν εγκατέλειψε την Ελλάδα και  εγκαινιάστηκε στις 26 Ιουνίου 2014 στη Σίνδο Θεσσαλονίκης) σε συνολική επιφάνεια 200.000 τ.μ., ένα συγκρότημα που περιλαμβάνει υπερσύγχρονες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις 60.000 τ.μ. καθώς την νέα κτιριακή εγκατάσταση των Κεντρικών Υπηρεσιών της Lidl Ελλάς η οποία στεγάζει συνολικά περισσότερους από 400 εργαζόμενους και αποτελείται από δύο κτίρια με υπόγειους βοηθητικούς χώρους, τον εκσυγχρονισμό καταστημάτων του δικτύου που λειτουργεί στην Ελλάδα, την αντικατάσταση λειτουργούντων καταστημάτων με νέα, την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού των καταστημάτων και την προσθήκη φούρνων σε όλα τα καταστήματα της (ήδη λειτουργούν σε 40 περίπου από τα 221 καταστήματα του δικτύου).

Στον τομέα της προώθησης Ελληνικών προϊόντων σημειώθηκε μια πραγματική «επανάσταση»: Στα ράφια της Lidl Ελλάς υπάρχουν σήμερα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα σε ποσοστό 55% με στόχο να φθάσουν τουλάχιστον το 65%! Αν αναλογιστεί κανείς ότι πριν από την οικονομική κρίση το «Ελληνικό πρόγραμμα» της Lidl Ελλάς πλησίαζε το 20% περίπου των προϊόντων που διέθετε στην Ελληνική αγορά, αντιλαμβάνεται κανείς την πολύ μεγάλη στροφή που πραγματοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια. Η αλυσίδα, το 2012 εγκαινίασε «Εβδομάδες προσφορών Ελληνικών προϊόντων» σε όλα τα καταστήματα της στην Ελλάδα (σχετικό άρθρο μας εδώ) με στόχο την προώθηση προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα και την ενίσχυση της Ελληνικής παραγωγής.

Επί πλέον, η Ελληνική θυγατρική του γιγαντιαίου Γερμανικού Ομίλου υποστηρίζει με θεαματικά αποτελέσματα την εξαγωγή Ελληνικών τροφίμων και ποτών σε θυγατρικές της σε ολόκληρη την Ευρώπη, με αποτέλεσμα η συνεισφορά της να υπολογίζεται σε 600 εκατομμύρια Ευρώ εξαγωγών ετησίως! Την φετινή μάλιστα χρονιά προχώρησε ακόμα περισσότερο:

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014 οργάνωσε την πρώτη Έκθεση Ελληνικών Προϊόντων «Food Expo Eridanous» στο ξενοδοχείο Intercontinental της Αθήνας η οποία απευθύνεται σε στελέχη και μέλη των Διοικήσεων 26 χωρών της Ευρώπης στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl. Βασικός στόχος της έκθεσης ήταν η προώθηση ελληνικών προϊόντων 250 επιλεγμένων Ελλήνων παραγωγών (από τους 1.500 συνεργάτες της στην Ελλάδα) στα 10.000 καταστήματα των Ευρωπαϊκών χωρών της Lidl, μέσα από την οργάνωση «Εβδομάδων Ελληνικών προϊόντων» σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες λειτουργεί! Η προσπάθεια αυτή θα συνεισφέρει στις Ελληνικές εξαγωγές –ούτε λίγο, ούτε πολύ- 200 επί πλέον εκατομμύρια Ευρώ ετησίως, ανεβάζοντας την «υποστήριξη» της Lidl Ελλάς στις εξαγωγές Ελληνικών προϊόντων σε περισσότερα από 800 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως!

.

Lidl 2

Η Υπουργός Τουρισμού και  ο Πρόεδρος της Lidl Ελλάς Georg Kroell στην πρώτη Food Expo Eridanous

.

Τέλος, στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έκανε άλματα που έκαναν το «κακό όνομα» που της απέδιδαν να ανήκει στο παρελθόν. Σε αυτά περιλαμβάνονται –μεταξύ πολλών άλλων- σημαντικές πρωτοβουλίες όπως το πρόγραμμα «Υιοθετούμε πάρκα και δίνουμε το πράσινο πίσω στους πολίτες» που ασχολείται με την δημιουργική ανάπλαση πάρκων, το πρόγραμμα «Άθληση & Διατροφή στη γειτονιά μου» που απλώθηκε σε ολόκληρη την Ελλάδα, η συμμετοχή στην εκστρατεία υψίστης κοινωνικής ευαισθησίας «Όλοι μαζί μπορούμε» για την ενίσχυση των συσσιτίων της Εκκλησίας της Ελλάδος με τρόφιμα για τους αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας, η χορηγία στο 1ο Πανελλήνιο Πολιτιστικό Αντάμωμα Θράκης που οργάνωσε το 2012 το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Κέντρο, η συμμετοχή στους φορείς που ανέλαβαν τον επιφανειακό καθαρισμό του Θερμαϊκού κόλπου για το 2014, η χρηματοδότηση του «Κοινωνικού Ιατρείου» στο Διδυμότειχο ενώ με πολύ σκληρή και εντατική δουλειά συμπεριελήφθη το 2012 μέσα στις 5 πρώτες κοινωνικά υπεύθυνες εταιρίες, σύμφωνα με έρευνα για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Υπεύθυνη Κατανάλωση 2012» που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και τη δημοσκοπική εταιρία MRB.

Ένας διόλου ευκαταφρόνητος αν όχι εντυπωσιακός «απολογισμός» που θεωρείται βέβαιο πως ήταν ανταποδοτικός: Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Lidl Ελλάς γνωστοποίησε πως ο κύκλος εργασιών της το 2013 ανήλθε σε 1,5 δις Ευρώ, ενώ όπως είναι γνωστό, κατά το παρελθόν υπήρχε ρητή απαγόρευση σχετικά με την γνωστοποίηση οικονομικών στοιχείων της αλυσίδας.

Συμπέρασμα: Η εντυπωσιακή στροφή των «180 μοιρών» που πραγματοποίησε σε πολλούς τομείς τα δύο τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς, θεωρείται βέβαιο πως θα βελτιώσει θεαματικά την ανταγωνιστικότητα της η οποία επλήγη επώδυνα την πενταετία της ύφεσης που ζούμε στην Ελλάδα.

 .


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Discover more from The Analyst

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading