«Ελληνικό προϊόν»: Η απαραίτητη ένδειξη σε κάθε προϊόν που αγοράζουμε – Σελίδα 3 – The Analyst
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΕΜΠΟΡΙΟ & ΕΞΑΓΩΓΕΣ

«Ελληνικό προϊόν»: Η απαραίτητη ένδειξη σε κάθε προϊόν που αγοράζουμε

greek_products1

.

Αν θέλουμε να βοηθήσουμε την χώρα μας, την οικογένεια μας και τον ίδιο μας τον εαυτό, πρέπει επί τέλους να κάνουμε κάτι «πρακτικό». Είναι εύκολο, είναι μόδα, είναι εκτόνωση να λιθοβολούμε από τον καναπέ του σπιτιού μας όποιον επιθυμούμε για τα δεινά της Ελλάδος, για την φτώχεια των συνανθρώπων μας μέσα στην πλούσια χώρα μας, για την ανεργία, για τη  διαπλοκή, για την ασήκωτη φορολογία και για τόσα άλλα.

Δυστυχώς όμως αυτά είναι λόγια και φωνές του αέρα που δεν έχουν κανένα απολύτως πρακτικό αποτέλεσμα. Αν θέλουμε πρακτικό αποτέλεσμα πρέπει να προσπαθήσουμε, πρέπει να κάνουμε συγκεκριμένες ενέργειες με κάτι χειροπιαστό προκειμένου να καταπολεμήσουμε την κατάσταση αυτή.

Να σταματήσουμε να αγοράζουμε Ariel, Essex,  Lenor, Rol, Tide, Skip, OMO, Cajoline, Dixan, Neomat, Persil Rol, Essex, Mirage, AVA, Forte, Rif, Roli, Purlan, V82, Svelto και χιλιάδες άλλα προϊόντα, χωρίς να μπαίνουμε στον κόπο να ψάχνουμε σχολαστικά επάνω στην συσκευασία τους την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν». Πρέπει να σταματήσουμε επιτέλους να αγοράζουμε το προϊόν που μας κάνει διαφημιστική «πλύση εγκεφάλου» (με τα δικά μας λεφτά που πληρώνουμε μέσα στην τιμή του), το προϊόν που βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας από τα «κατειλημμένα» ράφια των αλυσίδων λιανικής. Υπάρχουν στις γωνιές των καταστημάτων «κρυμμένα» αντίστοιχα προϊόντα Ελληνικής παραγωγής, που προσφέρουν εργασία, εισφορές, φόρους και πολύτιμη βοήθεια στην χώρα μας και είναι και πολύ φθηνότερα! Τι νόημα έχει να συνεχίζουμε να αγοράζουμε πανάκριβα εισαγόμενα προϊόντα όταν είμαστε οι μισοί (και πλέον) άνεργοι;

Τι ξενομανία είναι αυτή να αγοράζουμε από τα ράφια Perrier και San Pelegrino (τρομάρα μας) και να μην «καταδεχόμαστε» τα αντίστοιχα Ελληνικά, εξαιρετικής ποιότητας, σε πολύ φθηνότερη τιμή;

Οι νέοι μας θέλουνε ακόμα Budweiser, Corona, Carib, Duvel και τόσες άλλες εισαγόμενες μπύρες – δεν καταλαβαίνουν πως αν δεν επιλέξουν μια από τις 80 περίπου ετικέτες εξαιρετικής Ελληνικής μπύρας που παράγεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδος και συνεχίσουν να εμπνέονται από ξενομανία, τότε είναι σχεδόν βέβαιο πως θα ψάχνουν πάρα πολλά χρόνια για μια δουλειά μέσα στην πατρίδα τους.

Όσοι έχουν την κακιά συνήθεια του καπνίσματος γιατί άραγε χρυσοπληρώνουν τις εισαγόμενες μάρκες τσιγάρων; Γιατί δεν αγοράζουν μια από τις πάρα πολλές επιλογές που μας προσφέρει η 100% Ελληνική Καπνοβιομηχανία Καρέλιας; Αυτή προσλαμβάνει κόσμο για να παράγει, αυτή καταβάλλει πολλαπλάσιες εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου, αυτή εξάγει χαρίζοντας υπεραξία στην Ελληνική οικονομία. Γιατί λοιπόν αγοράζουμε εισαγόμενα Dunhill, Gauloises, Kent, More, Pall Mall, Benson & Hedges,  Winston, Stuyvesant, Camel και δεκάδες άλλες εισαγόμενες μάρκες τσιγάρων – ακόμα και τούρκικα Maltepe; Μήπως έχουμε την ψευδαίσθηση ότι ο ένας καρκίνος είναι καλύτερος από τον άλλο;

Γιατί χρυσοπληρώνουμε επώνυμα εισαγόμενα ρούχα, τσάντες, παπούτσια, αρώματα, τα περισσότερα από τα οποία παράγονται από μεγάλες πολυεθνικές στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές του πλανήτη για μισό κομμάτι ψωμί; Όταν γκρεμίζεται το σπίτι μας μήπως μας νοιάζει η σκόνη που συσσωρεύει; Αφού δεν μας νοιάζει, τότε γιατί διαλέγουμε «μεγάλες» (και πανάκριβες) μάρκες εισαγόμενων και δεν ψάχνουμε αντίστοιχα προϊόντα Ελληνικής παραγωγής; Πιστεύουμε στο παραμύθι πως τάχα «δεν παράγουμε τίποτα»; Ή μήπως μας μάρανε ο «Μενούνος» και θέλουμε να χρυσοπληρώσουμε εισαγόμενες κολόνιες και αρώματα;

Τι τις θέλουμε τις εισαγόμενες σοκολάτες με τις οποίες φορτώνονται οι αλυσίδες λιανικής της χώρας μας από τις διάφορες πολυεθνικές; Χάθηκε η ΙΟΝ που από το 1930 βρίσκεται δίπλα μας, προσφέροντας εξαιρετικά προϊόντα και θέσεις εργασίας μέσα στη χώρα μας;

Τι τα θέλουμε τα εισαγόμενα Balsamico, όταν έχουμε θαυμάσιο (αν όχι καλύτερο) Βαλσαμικό ξίδι Καλαμάτας από την Ελληνική Βιομηχανία Παπαδημητρίου που είναι και φθηνότερο;

Τι θέλουμε τα Γερμανικά και τα Ολλανδικά γάλατα στην καθημερινή μας διατροφή όταν διαθέτουμε μια γαλακτοβιομηχανία – καμάρι με ασύγκριτη ποιότητα που είναι λογικό να πληρώνεται μερικά λεπτά παραπάνω; Τόσο πατριωτισμό διαθέτουμε ώστε να δικαιολογούμε την επιλογή Γερμανικού και Ολλανδικού γάλακτος «επειδή είναι πιο φτηνό»; Ο κατά τα άλλα θορυβώδης «πατριωτισμός» μας αξίζει σε χρήμα λίγες μόνο πενταροδεκάρες; Για να μην θυμηθούμε τον «πατριωτισμό» μας που δεν ενοχλείται καθόλου όταν χρυσοπληρώνουμε χιλιάδες εισαγόμενα προϊόντα πολύ  ακριβότερα από τα αντίστοιχα προϊόντα της Ελληνικής παραγωγής!

Γιατί αγοράζουμε Lurpak και αγνοούμε τα πολύτιμα βούτυρα αγελάδας της Ελληνικής παραγωγής όπως είναι το Δωδώνη, το Όλυμπος και τόσα άλλα;

Γιατί αγοράζουμε μετά μανίας Lipton χρυσοπληρώνοντας ζάπλουτες πολυεθνικές και δεν βρίσκουμε σε μικρά καταστήματα μπαχαρικών τα αγνά και υγιεινά ροφήματα που απλόχερα μας προσφέρει η Ελληνική φύση (τσάι του βουνού, φασκόμηλο, χαμομήλι, τίλιο, λουΐζα και τόσα άλλα) τα οποία είναι και πολύ φθηνότερα;

Ο κατάλογος με τις επιλογές προϊόντων Ελληνικής παραγωγής που μπορούμε να κάνουμε –τις περισσότερες φορές φθηνότερα!- είναι ατέλειωτος. Εκείνο που μας τέλειωσε είναι δυστυχώς η κοινή λογική. Και η έλλειψη αυτή είναι εκείνη που μας οδήγησε εδώ που βρισκόμαστε σήμερα!

.

greek_products_banner

.

Ας ευχηθούμε το 2014 να «ξυπνήσουμε» για να βοηθήσουμε επιτέλους στην πράξη την χώρα μας και τον εαυτό μας.

Ας ελπίσουμε ότι θα ψάχνουμε με επιμονή και υπομονή τα ράφια των διαφόρων καταστημάτων και ότι θα αγοράζουμε μόνο τα προϊόντα εκείνα που έχουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ» – στο κάτω-κάτω ας στερηθούμε και κάποια ελάχιστα τρόφιμα που ίσως δεν παράγονται στη χώρα μας.

Με τον τρόπο όμως αυτό είναι σίγουρο πως θα αποκτήσουμε μια πραγματική, μια χειροπιαστή ελπίδα να βγούμε σύντομα από την επικίνδυνη γωνία στην οποία μας στρίμωξαν οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι εχθροί και «φίλοι»!


.

* Η σειρά των άρθρων «Αγοράζουμε Ελληνικά!» από το έτος 2010 μέχρι σήμερα:

Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο πρώτο) – Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!  (15 Μαρτίου 2010),   Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο δεύτερο) – Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής! (14 Ιουνίου 2010),   Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο τρίτο) – Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας! (12 Ιουλίου 2010),    Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο τέταρτο) – Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο. (5 Φεβρουαρίου 2011),   Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο πέμπτο) – Απόδημος Ελληνισμός και φιλέλληνες: Οι καταλυτικές δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν την Ελλάδα στην έξοδο από την κρίση, εύκολα και αποτελεσματικά. (6 Μαΐου 2011),    Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο έκτο) – «Κίνημα Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε»: Καμπάνια προώθησης Ελληνικών προϊόντων στις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής. (8 Ιουνίου 2011),    Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο έβδομο) – Μετά την Αυστραλία και το Χόλιγουντ, με τον δικό του τρόπο, φαίνεται να προσπαθεί να βοηθήσει την Ελλάδα! (4 Αυγούστου 2011),    Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο όγδοο) – Η Ελλάδα δεν βούλιαξε παρά την φιλότιμη προσπάθεια στρατιάς κερδοσκόπων και «φίλων»  – Εμείς ψάχνουμε επίμονα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ όχι μόνο για να βοηθήσουμε τη χώρα μας αλλά γιατί υπάρχουν και πραγματικές ευκαιρίες!  (25 Νοεμβρίου 2011),    Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο ένατο) – Τι πρέπει να προσέχουμε στις ενδείξεις των προϊόντων που αγοράζουμε. (28 Μαρτίου 2012),    Αγοράζουμε Ελληνικά (Άρθρο δέκατο) – Ο μύθος του κωδικού 520 (EAN Bar Code) και η μεγάλη εξαπάτηση των Ελλήνων καταναλωτών. (4 Ιουλίου 2012),    Pampers ή «Aγοράζουμε Ελληνικά»; – Μια κρίσιμη επιλογή που πρέπει να γίνεται συνειδητά! (11ο άρθρο της σειράς «Αγοράζουμε Ελληνικά», 31 Ιουλίου 2013) και Ελληνικό προϊόν: Η απαραίτητη ένδειξη σε κάθε προϊόν που αγοράζουμε (12ο άρθρο της σειράς «Αγοράζουμε Ελληνικά», 6 Ιανουαρίου 2014)


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Discover more from The Analyst

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading