Μασούτης

Print Friendly
Πρωταθλητής ανάμεσα στις κορυφαίες αλυσίδες λιανικής και το 2012 παρά την μεγάλη οξύτητα της οικονομικής κρίσης!

Μασούτης Λογότυπο (1)

Σε παλαιότερο άρθρο μας (30 Οκτωβρίου 2012) για τις Top 10 αλυσίδες λιανικής της χώρας μας για το 2011 (μέρος δεύτερο), αναφέραμε χαρακτηριστικά και τα εξής:

Ο Όμιλος Μασούτης, με ισχυρή παρουσία στην Βόρεια Ελλάδα (αντίστοιχη με εκείνη της «Σκλαβενίτης» στην Αττική) αποτελεί αναμφισβήτητα τον «πρωταθλητή του 2011» όχι μόνο για την θεαματική αύξηση του κύκλου εργασιών με διψήφιο ποσοστό (10,7%) αλλά και για την αναρρίχηση στην έκτη θέση του καταλόγου των «Top-10»  από την όγδοη θέση που κατείχε μόλις πριν από δύο χρόνια (2009)!

Τον Όμιλο Μασούτη, τον οποίο πριν από αρκετά χρόνια (16 Μαρτίου 2010) είχαμε χαρακτηρίσει «Ένα ελληνικό διαμάντι» που «λάμπει στην Βόρεια Ελλάδα» (σχετικό άρθρο μας), συνεχίζει να μας εκπλήσσει δημιουργώντας θαυμαστές επιδόσεις εν μέσω μιας οξύτατης οικονομικής κρίσης που συρρικνώνει την συνολική αγορά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας.

Για το έτος 2012 η τελική κατάταξη των κορυφαίων αλυσίδων της χώρας μας δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική της Βελγικής πολυεθνικής Delhaize έσπευσε από τον Μάιο του 2013, μέσω ανώτατων στελεχών της, να διατυπώσει την άποψη πως το έτος 2012, κατέκτησε την πρώτη θέση της Ελληνικής αγοράς από πλευράς μεριδίων (στην ετήσια έκθεση της η Delhaize αναφέρει πως ο Όμιλος βελτίωσε το μερίδιο του στην Ελληνική αγορά από 19,3% σε 21,4%)Το πιθανότερο πάντως είναι, την πρώτη θέση της Ελληνικής αγοράς σε συνολικό κύκλο εργασιών να διατηρεί ο Όμιλος Μαρινόπουλου αφού από τον Ιούλιο του 2012 λογικά θα «προσμετρούνται» στα έσοδα και οι δραστηριότητες των Βαλκανικών χωρών και της Κύπρου, σύμφωνα με την σχετική συμφωνία που έγινε με την Carrefour!

Επειδή μέχρι σήμερα δεν έχουν γνωστοποιηθεί τα συνολικά αποτελέσματα του Ομίλου Μαρινόπουλου, η ετήσια ανασκόπηση των κορυφαίων αλυσίδων της χώρας μας, η οποία θα αναρτάται πλέον στο www.analyst.gr δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί πλήρως.

Η ήδη διαμορφωμένη όμως εικόνα της Ελληνικής αγοράς για το έτος 2012, δεν αφήνει καμιά αμφιβολία για το ποιος ήταν ο «πρωταθλητής» των επιδόσεων του περασμένου χρόνου: Ο πρωταθλητής των επιδόσεων, ανάμεσα στις Top 10 αλυσίδες λιανικής της χώρας μας για το 2012 δεν ήταν άλλος, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, από τον Όμιλο Μασούτη!

Μασούτης, οικονομικά & ελληνικά

Κατάστημα Μασούτης: «Οικονομικά & Ελληνικά»

Ο Όμιλος μέσα στο 2012 αύξησε τον αριθμό των καταστημάτων του κατά 3,8% (από 234 καταστήματα στις 31/12/2011 σε 243 καταστήματα στις 31/12/2012) και τον κύκλο των εργασιών του κατά 4,6% (από 702,1 εκ. Ευρώ το 2011 σε 734,3 εκ. Ευρώ το 2012) σε μια συνολική αγορά που μειώθηκε τον ίδιο χρόνο από 8% έως 10% περίπου!

Παράλληλα, μείωσε τις συνολικές του υποχρεώσεις από 436,6 εκ. Ευρώ σε 430,3 εκ. Ευρώ όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα 1 με συνοπτικά οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας:

ΠΙΝΑΚΑΣ 1 :  ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ (ΑΡΜΑΕ 8600) 

ΕΤΟΣ Κύκλος Εργασιών Μικτά κέρδη  Καθαρά κέρδη προ φόρων   Σύνολο υποχρεώσεων
2008

573.556.000

149.329.000

17.515.000

304.425.000

2009

602.181.000

144.174.000

15.312.000

351.797.000

2010

634.632.000

155.158.000

15.297.000

394.062.000

2011

702.183.000

157.125.000

16.594.000

436.612.000

2012

734.350.000

162.713.000

15.394.000

430.345.000

Πίνακας: Λεωνίδας Κουμάκης

Η πορεία αυτή του Ομίλου «Μασούτης» δεν είναι καθόλου συμπτωματική. Στηρίζεται, μεταξύ άλλων, στην αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη που έχει εμπνεύσει στους καταναλωτές – πελάτες του, στους πολύ ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των 5.800 εργαζομένων στον Όμιλο και της Διοίκησης, στο πληθωρικό «κοινωνικό πρόσωπο» που επιδεικνύει, στην εξαιρετική συνέπεια που διατηρεί απέναντι στους προμηθευτές και τους συνεργάτες του, στην σταθερή προώθηση Ελληνικών προϊόντων  κάθε κατηγορίας με το σύνθημα «Οικονομικά και Ελληνικά» κ.α.π.

Σούπερ Μάρκετ

Ο Όμιλος Μασούτης διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων Σούπερ Μάρκετ στην Βόρεια Ελλάδα καλύπτοντας τους Νομούς Μακεδονίας, Θράκης, Ηπείρου ενώ επεκτείνεται σταδιακά στην Θεσσαλία και στα νησιά Λήμνου και Λέσβου.  Τον Δεκέμβριο του 2012 λειτουργούσε 224 καταστήματα Σούπερ Μάρκετ, 2 «πράσινα» καταστήματα καθώς και 17 καταστήματα Cash & Carry / χονδρικής. Το 2012 βραβεύτηκε ως το 4ο καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στα βραβεία Best Workplaces 2012 από την μεγαλύτερη έρευνα αξιολόγησης εργασιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα (Best Workplaces) που διεξάγει το Great Place to Work Institute. Βραβεύτηκε επίσης σε τρεις κατηγορίες των Σελφ Σέρβις Εxcellence Αwards 2012 (στις κατηγορίες «Ανάπτυξη / Επενδυτική Δραστηριότητα»,  «Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού» και «Customer Segmentation»).

Πάντα μέσα στο 2012, με αφορμή την προσφορά σημαντικής οικονομικής βοήθειας στα παιδιά του Παπάφειου Ορφανοτροφείου Θεσσαλονίκης & του Ελληνικού Παιδικού Χωριού στο Φίλυρο, κατέκτησε το βραβείο Γκίνες για τον μεγαλύτερο αριθμό αντρών που ξυρίστηκαν ταυτόχρονα ενώ τον Ιούνιο του 2013 ανακοινώθηκε η διάκριση του Ομίλου Μασούτη  ανάμεσα στις 25 πρώτες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ευρώπη στην κατηγορία «The 25 Best Large Workplaces in Europe 2013» – «Οι Μεγάλου Μεγέθους Εταιρείες με το Καλύτερο Εργασιακό Περιβάλλον στην Ευρώπη».

Μασούτης, Θωμάς Χρήστου, Ιωνάννης Μασούτης, Νίκος Εμπεόγλου

Από αριστερά: Θωμάς Χρήστου διευθυντής ανθρωπίνων πόρων ΜΑΣΟΥΤΗΣ, Ιωάννης Μασούτης Πρόεδρος ΔΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ και Νίκος Εμπέογλου Πρόεδρος ALBA Business School.

Στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, ο Όμιλος «Μασούτης»  εφαρμόζει ολοκληρωμένη στρατηγική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης  τόσο σε επίπεδο εσωτερικό όσο και σε επίπεδο  εξωτερικό (15ετής λειτουργία Διεύθυνσης Ανθρώπινων Πόρων, με σκοπό τη συνεχή βελτίωση των εργασιακών συνθηκών και σχέσεων, δημιουργία πράσινων καταστημάτων σε Καστοριά και Λάρισα με βιοκλιματική αρχιτεκτονική, ενέργειες στα πλαίσια του προγράμματος «Αγαπώ & φροντίζω την κοινωνία», ενίσχυση και βοήθεια παντοπωλείων αγάπης σε δήμους, τοποθέτηση καλαθιών στα καταστήματα της αλυσίδας για συγκέντρωση τροφίμων προς όφελος ευπαθών ομάδων, συμμετοχή στην Εκστρατεία του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ «Όλοι μαζί μπορούμε», πρόγραμμα χορηγιών για φιλανθρωπικούς & πολιτιστικούς σκοπούς, σχολεία, πολιτιστικούς συλλόγους, δήμους κ.α., συμμετοχή στην εκστρατεία ΣΤΟΧΟΣ «Η μόδα βάζει στόχο τον καρκίνο του στήθους», χορηγίες σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, στήριξη του Κινήματος Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», ενέργειες στα πλαίσια του  προγράμματος «Αγαπώ & φροντίζω το περιβάλλον» όπως δενδροφυτεύσεις & αναδασώσεις, καθαρισμός ακτών, χορηγία στο εθνικό θαλάσσιο πάρκο βόρειων Σποράδων, τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης, σύστημα ανταποδοτικής ανακύκλωσης στο κατάστημα Grand Μασούτης στην Καλαμαριά, συμμετοχή στο συλλογικό σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών, τοποθέτηση αυτοματοποιημένων υπόγειων κάδων απορριμμάτων στην πόλη της Έδεσσας, σε συνεργασία με το Δήμο, συμμετοχή στην «ώρα της γης» με σβήσιμο των εξωτερικών φώτων των καταστημάτων, η «Τράπεζα αίματος Μασούτη» που λειτουργεί εδώ και δύο δεκαετίες, οι ομάδες μπάσκετ και ποδοσφαίρου των εργαζομένων, η δυνατότητα ανακύκλωσης χαρτιού, μαγειρικού λαδιού, λαμπτήρων, μπαταριών, γυαλιών οράσεως & ηλίου, ηλεκτρικών μικροσυσκευών σε όλα τα καταστήματα Μασούτης και βέβαια το πρόγραμμα «Αγαπώ & φροντίζω την κοινωνία» με επίκεντρο τα παιδιά και στόχο τη βοήθειά τους μέσα από το Ορφανοτροφείο «Μέλισσα» με την κάλυψη των βασικών αναγκών του εδώ και χρόνια, την οικονομική βοήθεια για τις ανάγκες σίτισης παιδιών στις ΜΚΟ Άρτος Δράση, Ελληνικό Παιδικό Χωριό στο Φίλυρο, ΜΠΟΡΟΥΜΕ, Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος, την οικονομική βοήθεια στο Παιδοογκολογικό Τμήμα του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη L’OREAL, την οικονομική βοήθεια στη 2η Ειδική Μονάδα Νευρομυϊκών Παθήσεων του νοσοκομείου Αχέπα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τη Garnier κ.α.) .

Μέσα από όλες αυτές τις επιδόσεις, δεν μπορεί κανείς παρά να θεωρήσει πως ο Όμιλος «Μασούτης»  υπήρξε άξιος πρωταθλητής επιδόσεων ανάμεσα στις δέκα κορυφαίες αλυσίδες της χώρας μας για το έτος 2012!

.

Black-Strip

Λεωνίδας ΚουμάκηςΟ Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες.

Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (πρώτη έκδοση 1992,  η τέταρτη έκδοση το 2008 – περισσότερα στο  e – shop της ιστοσελίδας) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997). Τον Δεκέμβριο 1996 κυκλοφόρησε  τον σύντομο «Aποχαιρετισμό».

facebook-icon-size1analyst-blogΕιδικότητα: Εξαγωγικές Αγορές / Τρόφιμα & Ποτά

Black-Strip
Σε συνεργασία με την :

Expo-Hellas-final-logo-with-subtitle1

Σχόλια

Σχόλια

Twitter
analystgr on Twitter
424 people follow analystgr